Spotify arendus- ja ärimudeli analüüs

 Agiilne arendus - Spotify.

Agiilne arendus on tänapäeval vast kõige populaarsem arenduse mudel, sest see on arendajatele endile kõige mugavam. Selle asemel, et tohutult kaua ette planeerida ning arutada probleemide üle, mis olevikus nii tähtsad ei ole, saavad arendajate tiimid keskenduda probleemidele, mis tegelikult on antud momendis tähtsad. Selline lähenemine muudab arendamise fookuse väiksemaks, mis aitab säilitada arendajate motivatsiooni, sest samaaegseid probleeme on laias laastus vähem. Heaks näiteks või projektiks on Spotify muusika kuulamise app, mille arendamise käigus on läbi proovitud erinevaid mudeleid. 2008ndal aastal opereerisid nad kasutades Scrum-i lähenemist, kuid mida suuremaks muutus nende arendajate hulk, seda selgemaks sai, et Scrum-i tavapraktikad jäävad neile jalgu. Spotify muutis oma Scrum tiimid autonoomseteks squad'ideks, mis koosnevad kuni kaheksast inimesest ning vastutavad kõikide asjade eest, mida nad otsustavad arendada. Muidugi ei mõtle need squad'id suvalisi asju välja, mida lisada, vaid neil on ette antud nii lühiajalised kui pikaajalised eesmärgid, millest nad peavad kinni hoidma. Selliste squad'ide produktiivsus on palju parem, sest otsuste tegemisel lähtutakse ainult squad'i liikmetest, mitte suurest osast firmast ning lisaks sellele motiveerib autonoomsus arendajaid. Võib arvata, et kui iga squad tegeleb oma asjaga, siis võib neid raske tegelikku app'i üle tuua, kuid nii see ei ole, sest Spotify siseselt on Spotify avatud lähtekoodiga. Samuti on antud firma võtnud ebaõnnestumis sõbraliku lähenemise. Spotify asutaja Daniel Ek ütles: "We aim to make mistakse faster than anyone else". Läbikukkumine või ebaõnnestumine tähendab õppimist ning mida kiiremini nad ebaõnnestuvad, seda kiirem on õppimine. Minu arust negatiivset sellisest lähenemisest on üldse väga raske leida võibolla, siis see, et raske on ennustada millal, mis valmis saab.


Freemium ärimudel - Spotify.

Sarnaselt tänapäevasele YouTube-ile kasutab Spotify freemiumi ärimudelit. Freemiumil on nii plusse kui miinuseid. Näiteks saab läbi tasuta toote kergelt suurendada kasutajate arvu ning erinevate hindadega saab anda kaasa erinevaid funktsioone. Miinuseks on aga see, et firma võib kiirelt rahast ilma jääda, kui see jääb toetama palju mitte maksnud kasutajaid. Spotify on seda miinust leevendanud sellega, et tasuta kasutaja peab kuulama laulude vahel reklaame, mille eest ilmselt Spotify raha saab. Spotify conversion rate on üldse väga suur - 46%, millest võib järeldada, et nende jaoks on see ärimudel eriti hea, kuigi nad teenisid esimest korda kasumit alles 2019ndal aastal.



kasutatud allikad:

https://vimeo.com/85490944

https://vimeo.com/94950270

https://www.chargebee.com/blog/freemium-pros-cons/


Comments

Popular posts from this blog

Tehnoloogiad interneti varasemast ajaloost

Eric S. Raymond Hacker-HOWTO Arvustus

IT-turvariskid