IT-turvariskid

 Ma kirjutan IT-turbe probleemist, mis on minu arust vorm trollimisest, kuid hõlmab ka identiteedivargust ja manipulatsiooni. "Deepfake" on tehnoloogia, millega on küll juba eelmine sajand tegeletud, kuid ma ütleks, et laia publiku ette on see jõudnud alles viimase 4-5 aastaga. Tegemist on masinõppel töötava tehnoloogiaga, mis suudab inimeste nägusi emotsioone ja häält järjendada. Kuna ülesande põhirõhk on selle ennetamisel, siis ma nii sügavalt ei laskuks nendesse ohtudesse, mis selle tehnoloogiaga kaasnevad, vaid keskendun sellele kuidas seda ennetada. Ma arvan, et tehnoloogial suurt pistmist "Deepfake"-ide negatiivse mõju ennetamisel ei ole, kuid pigem aitab selle vastu koolitus ja  avalikkuse informeerimine. Antud tehnoloogia langeb minu arust samasse kategooriasse nagu piltide photoshoppimine, nii et selle vastu võitlemine võiks kujuneda umbes samamoodi: rääkida sellest nii kaua kuni see on lihtsalt tavaline asi, mida igaüks teab. Ma oleks nõus kihla vedama, et kui keegi näitaks telekast, kuidas meie "Deepfake" president ütleb, et tulemas on suur tuumakatastroof, siis keskmine 40 aastane inimene, ei hakkaks endalt esimese asjana küsima, kas tegemist on ikka päris klipiga, sest nad lihtsalt ei ole tehnoloogiaga kursis. Sellest siin nii mõeldes, oleks minu arust päris hea idee, kui tehaksegi mingisugune sotsiaalreklaam, kus oleks keegi tähtis inimene "Deepfake"-ina midagi väga kahtlast ütlemas või tegemas. Näiteks Kaja Kallas ütlemas, et ta ühineb Ekrega - või midagi, mis oleks nii ebareaalne, et ka kõige laisem inimene viitsiks selle kohta ise uurida ja ise avastada. Sest ise selle kogemine on kõige parem viis õppimiseks.



 


Kasutatud kirjandus:
https://www.creativebloq.com/features/deepfake-examples



Comments

Popular posts from this blog

Tehnoloogiad interneti varasemast ajaloost

Eric S. Raymond Hacker-HOWTO Arvustus