Eric S. Raymond Hacker-HOWTO Arvustus

See Hackeri-HOWTO oli minu jaoks midagi täiesti uut. Ma ei ole isiklikult sellistel teemadel natuke rohkem süvitsi kirjutatud teostega kokku puutunud. Selline "juhend" annab edasi nii palju rohkem ja paremat infot kui lihtsalt Googeldada midagi häkkerite kohta. Meedia ning üleüldine teadmatus on kujundanud häkkeritest hoopis teistsuguse pildi kui nad seda tegelikult on. Kuid eks selles on süüdi ka inimeste enda laiskus.

Häkkerliku suhtumise peatükk oli küllaltki huvitav ning hästi läbi mõtestatud. Minu jaoks kõige huvitavam alapeatükk oli "Ühtegi probleemi ei tuleks lahendada kaks korda". Seda lauset lihtsalt lugedes võib jääda hoopis vale mulje, kuid selles tekstis oli see ülimalt hästi ära seletatud. Kõige enam jäi minu jaoks kõlama lause kunstlike takistuste kohta, mis sunnivad jalgratast uuesti leiutama. Mida kauem ma siin koolis olen, seda rohkem hakkab mulle meeldima igausugune mõte avatud lähtekoodiga tarkvarast. On huvitav mõelda, et kui kõik tarkvarad oleks mingil määral avatud lähtekoodiga, kui kaugel me siis oleks? või kas siis oleks tekinud mingeid hoopis teistsuguseid probleeme, mis olekski nõudnud avatud koodi piiramist?

Häkkeri põhioskuste peatükk oli suhtelistelt arusaadav ja ülevaatlik. Anti edasi peamised oskused ning punktid või oskused millest alustada ning kuhu edasi pürgida. Enim jäi mulle meelde see, et ei olegi mõtet kõige masinalähedamast koodi nagu otseselt õppidagi, kuid tähtis on, et sa seda lugeda oskaks. Ning et peaks jõudma tasemele, kus uue keele õppimine võtab aega ainult päevi. Tekstis oli ka linkitud mõningaid häid artikleid Linuxi kasutamisest. See oli eriti meeldiv, sest ma hakkasin umbes kuu aega tagasi kasutama Ubuntut ning see teekond on tõesti olnud põnev.

Staatuse teema tekitas minus selliseid kahepoolseid tundeid. Esmalt tundub see häkkerite kommuun või avatud lähtekoodi kultuur selline sotsialistlik idee. Mitte selle poolest, et justkui "riigil" oleks palju võimu ning nad oleks igalpool vahel ja kontrollimas, vaid selle ühisomandi poolest. Kirjutad koodi mida teised saaksid kasutada ning ise silud ja testid koodi mida teised on kirjutanud ei tundu justkui üksikiskule nii kasulik, kuid "ühiskonnale" kasulik. Kuid eks see ole ka selle kommuuni või kogukonna eesmärk ning tekstis oli ka kirjutatud, et endale elatist teenida ei ole sellega halb kui jääd häkkerite põhitõdedele truuks.

Kokkuvõtteks ütleksin, et see oli tõsiselt hea lugemine ning häkkerite kohta oli huvitav lugeda. Tekst oli hästi ära jaotatud ning andis lühikese, kuid mõningal määral põhjalikui ülevaate sellest kogukonnast.

Comments

Popular posts from this blog

Tehnoloogiad interneti varasemast ajaloost

IT-turvariskid