Uus Meedia
Uue meedia mõju traditsioonilsele või vanale meediale on kindlasti olnud tohutult suur ning pigem negatiivne. Seda ilmestab fakt, et 2020ndal aastal oli Ameerika Ühendriikides nädalapäeva ajalehtede ringlus 24.3 millionit, kuid 1990ndatel oli see lausa 3 korda suurem ehk 60 miljonit. Lisaks sellele oli aasta 2020 kõige väiksema ajalehtede ringlusega aasta. Sellest võib järeldada, et inimesed on kolinud rohkem internetti ning hakanud tarbima uut meediat, sest seda on kordades lihtsam ja kiirem tarbida.
Ma arvan, et traditsioonilisele meediale kõige negatiivsemat mõju on avaldanud sotsiaalmeedia ning blogid. Nimelt, kui paarkümmend aastat tagasi oli infoleviku võim puhtalt suurte uudiste korporatsioonide käes, siis nüüd on antud justkui igaühele hääl. Iga inimene saab facebookis jagada just seda infot, mida soovib ning kirjutada blogis ükskõik millest hing ihkab. Ning samuti on kolinud uudised sotsiaalmeediasse, mis on veel omakorda vähendanud vana meedia "võimu".
Uue meedia positiivset mõju vanale meediale on vähemalt minu arust palju raskem leida. Huvitaval kombel tahaksin tuua ikkagi sisse sotsiaalmeedia, sest selle sisu kvaliteet on tihti väga halb. Uues meedias loevad klikid, mistõttu jäävad unarusse kõik teised meedia eetika reeglid ja tavad ning asendatakse need kiskjalike ning ebaeetiliste võtetega klikkide meelitamiseks. See positiivne pool siis peitub siin selles, et inimesed usaldavad vana meediat rohkem, sest traditsiooniline meedia ei ole muutunud veel nii madala kvaliteetiga infoallikaks.
Kokkuvõtteks võiks öelda, et uus meedia mõjutab vana meediat pigem negatiivselt, sest selline dialoogiga meedia kõnetab tänapäeva laiska inimest rohkem kui ühepoolne meedia tarbimine. Ning eks läbi uute meedia kanalite liigub see info ikka kõvasti kiiremini ning on näiteks Wiki näol kõvasti täpsemad.
kasutatud allikad:
https://www.forbes.com/sites/bradadgate/2021/08/20/newspapers-have-been-struggling-and-then-came-the-pandemic/?sh=786a3bd612e6
Comments
Post a Comment